Monday, November 9, 2009

-warkah berlagu pilu-

*****************************


5 tahun.meninggalkan sejuta jejak pahit manis antara aku dan dia.Masih tersemat kemas dalam ingatan,ketika berada di bangku sekolah menengah dahulu.saat itu aku di tingkatan 5 dan dia pula menyambung pelajarannya di tingkatan 6 bawah.ini kisah 5 tahun yg lalu...kisah di mana telah merubah persepsi aku terhadap cinta bangku sekolah yg umumnya juga disebut2 sbg "cinta monyet"..alahai...cinta budak sekolah la....sape nak kisah? =)

Dalam meniti hari-hari di usia remaja ku,dia ada dari jauh untuk menjagaku.Namun..ianya cuma seketika.Makin hari,hubungan kita makin hampar.Semuanya atas desakan perjalanan hidup kita yg berbeza.Aku sibuk dengan pelajaranku di universiti dan engkau pula tegas menjalankan tanggungjwabmu sbg pegawai polis.Jarak kita jauh ketika itu.Sehingga berkali-kali hubungan itu terputus dek kerana "putus asa" mu menunggu ku...menunggu sementara aku tamatkan pelajaranku.Waktu itu,Tuhan je yg mengerti perasaan ini apabila aku mengetahui engkau bersama dgn perempuan lain di saat aku tekun menelaah pelajaran demi masa depan kita berdua,syg...Kau sanggup memperduakan ku ketika aku perlukan sokongan mu utk aku lalui zaman belajar ku dgn cemerlang.Tapi,kini setelah semuanya berakhir kau dtg menjemputku kembali utk mengikat cinta yg lama.Hmm...alangkah sukarnya utk ku,syg!

Ya...Dulu kita pernah sangkakan bahawa hubungan itu akan berakhir dgn ikatan perkahwinan yg sejati.Namun,kita silap.5 tahun telah byk merubah hidup kita berdua. Dan kini,setelah pelbagai ujian menimpa...engkau telah berhenti berharap padaku.Maaf,bukan niatku mahu melukakanmu.Namun,takdir telah menentukan antara kita tiada jodoh mungkin.Lalu aku akur menerima berita perkahwinan mu bersama gadis itu yg aku kira bukanlah atas kemahuan mu.Tidak mengapa syg....aku doakan kebahagiaan kau bersamanya.Taburkan la kasih,syg dan cintamu utknya..kerana dia lah jodohmu yg terbaik.Kau harus terima hakikat ini,syg!Aku bukan lg utk mu...
Moga majlis itu nanti akan diserikan dengan senyuman manismu....senyumlah,syg!aku ada disini mendoakan mu dan bakal isterimu....
=)




2 comments:

CIK IZ said...

be strong dear..
Tuhan bersamamu :)

gadis norish said...

utk Cik Iz :

terime kasih wahai sahabat...

inspirasimu,penguat semangatku...

=)