Thursday, November 19, 2009

janji bukan sekadar janji...

saat kau berjanji,mengapa sukar utk kau tepati?ini bukan kali pertama,tp dah 6 kali kau berjanji perkara yg same,namun pd akhirnya kau mungkiri juga.segalanya telah aku coretkan di dlm diari usang milik ku itu.sungguh,hati aku disayat pilu yg teramat setiap kali janji yg ditaburkan tidak ditepati...


kali pertama :
kau mungkiri kerana atas masalah keluarga.ok,aku terima.
kali kedua:
kau bg alasan nk tggu income masuk.oh!xpela kalo camtu...aku terima alasan itu.. =)
kali ketiga:
kau diamkan saja.tanpa menjelaskan apa2 pd aku.hmm,hati aku da mula luluh saat itu.
kali keempat:
kau diamkan juga...aku tunggu,dan tunggu...last2 alasan yg same lg aku dpt..urusan keluarga....ok,aku tahankan juge perasaan ini..
kali kelima:
kau diamkan sj..alasan kau tetap sama....
kali keenam:
kau bg lg alasan..disebabkan kawan kau..dan,sehabis daya kau jelaskan bahawa kau terpaksa utk melanggar janji lg..ya ALLAH,mengapa sebegini wahai teman?tidak kah engkau sedar betapa hati ini sedikit dan sedikit sudah mula berganjak dr tempat asalnya?jgn smpai rasa syg itu hilang dek janji2 kosong kau ni..tolong...


kali ketujuh:
kali ni kau berjanji lg...dan,kau katakan hari ini (20 November 2009) adalah penentunya...janji kau,kau akan tebus balik sume janji yg telah kau langgar...


Hm..utk "f"..aku hrp,janji kau utk kali ketujuh ni,kau laksanakan tnpe bertemankn alasan lg..aku mohon,teman...hari ini adalah penentunya..dah tak larat utk menangis lg...
dan kini,aku menagih janji itu lg...


P/S :bodoh ke aku sampai memberi peluang sehingga kali ketujuh??

6 comments:

CITY® said...

salam,

gini la wanita kalo dah ada sayang,
marah
merajuk
nangis
sedih
tapi masih sayang
masih beri peluang utk dia
masih menunggu dia supaya berubah
masih mengharap

apa kata jgn lagi mengharap pada dia?
tengok..
kalo dia sayang
dia akan cari kita kembali
kalo tak?
dia bukan utk kita

hmmmmmmmmm

gadis norish said...

kak biru :

wslm...
ya...hati perempuan mmg halus..
sehalus kemaafannya utk insan yg disygi hatinya...

kdg2 terasa spt "bodoh" merelakan perasaan itu terus mengganggu...sekali rasa syg itu hampir,selama itula pegangannya ttp satu..

"sayang itu tetapkan kekal buat selamanya walau dihujani dugaan yg mendatang..."


utk insan "lelaki" di luar sana,plz..
jgn hanya pandai berjanji..
jgn janji hanya tinggal janji...
krn,yg merananya adalah kami...
si "gadis" yg halus nalurinya...

P/S : kak biru,thanks singgah sini..menjenguk sy... =)

Anonymous said...

alamak...
sgt sedey...

macam kawan sy laks..
bnyak kali bg peluang kat bf diew..
tp..
bf diew asyk wat hal jewk..

tp ingat tow..
x sume laki camtue..
hehehe..
cz im not!!!!
hahaha

p/s: chill skit!!!heheh

Razman said...

setuju dgn bluecity..

gadis norish said...

to GhosTone :

eh,betul ke awk tak cmtu?
ade bukti x?
hehe..

ok..thanks singgah sini.. =)


to Razman :

harap razman tak spt laki2 jenis cmni..amin..

thanks singgah sini yer... =)

:: hayati :: said...

setuju ngn blue city...

mudah2an harapan kta hany pd Allah...amin..

to blue city: satu nasihat yg berguna bg diri sy gak...mudah2an sy xbersedih lg lps ni...amin...