Thursday, July 16, 2009

whEn life is always like that...

assalamualaikum...

satu persoalan timbul ketika ini...
(dan,secare jujurnye inila yg seringkali bmain dlm fikiran dan nurani gadis norislina sejak kebelakangan ini..)

"apakah ada lg cerita antara aku dan dia?" segenap jiwa bgema persoalan ini..
segala2nya bmula pd 2minggu yg lepas...ketika itu,aku lihat die smakin lame smakin jauh dr aku..

tidak spt slalu...tidak spt 2 bulan yg lepas...
kdg2 aku cube tahankn diri dari bfikir yg buruk2 ttg dia..
biar die jalani hidupnya dgn tenang bsame prasangka positifku utk nya...
namun,smpai bile aku harus positifkan perkara yg negatif pada zahirnya?
sehingga kini,aku cuba melatih diri utk terus mempositifkan keadaan..
ianya bkn utk sape2...utk die juge....sungguh,sumenye hanya utk die..
even,hati aku jadi taruhannye..
tak mengapa..andai itu yg die mahukan...aku redha!

siapala aku utk menolak takdir Tuhan..?
siapala aku utk menidakkan segala yg pernah dia lalui dulu bsame EX nya?
siapala aku utk mhukum dia atas segale pbuatannya?
siapala aku utk mengadili perasaannya?
dan siapala aku utk tega meletakkan dia di tangga yg teratas?
ye,aku tau aku bkn sape2....

dan krn itu...terdgr suatu bisikan ke telinga ku..
"perlukah aku mengundur diri?"
time will tells...

rindu utk menikmati ketenangan bukit bukau di hadapan rumah...
moga iSnin dpn membawa suatu kehidupan yg baru utk aku..

nk terus g keje pg isnin tu dr umah...harap2 sempat smpai kl before 8am...

bye2...jumpe lg Isnin dpn..
aku ingin cari ketenangan...



-norish-

2 comments:

Darin Amani said...

hai lina..sabar la ye menempuh kehidupan yg sgt mencabar ni =)

gadis norish said...

thanks utk kamu...darin amani..@ naz!!semangat dr mu mbawa inspirasi kpd ku..

eh,bile kite nk jmpe ni naz?umah da dekat da...satu area lg...tp,kapan mau ketemu nya dong?hehe..