Monday, July 20, 2009

kepada hari ini & seterusnya...

hye me..


hari ni ari isnin....aku perlu ke PNB menyambung tugasku di sana...dan,seawal jam 4.30pg td,tren aku bertolak dr ipoh ke kl central...hmm...ibu n ayah yg anta aku g IPOH railway station pg td....


ibu : "ris...sempat ke nak masuk ofiz pukul 8 ni..?"

aku : "erm...tkpela ibu..kalo xsempat,pandai2la ris explain kat manager nnt..ibu jgn risau ek...i'll be alrite.."

ibu : "ris jage diri elok2 tau kt KL tu...time keje x same cam time blaja,syg.."

aku : "ok..ibu...minta maaf ek kalo ris ade wat slh....ibu pun jage diri bebaik....nnt ris call ibu..."

ibu : "ris....ibu sygkn ris tau...ingat...walau ape tjadi,ris ade ibu..."

aku : (air mata aku da jatuh dah wktu ni..)"ibu,ris pun sygkn ibu...ris naik tren dulu ek...tren dah nak gerak dah tu...nnt ris balik ipoh lg yer....assalamualaikum..."


aku peluk ibu aku seerat2nya sambil menangis...tak tertahan rasenya wktu tu...


mmg niatku kembali ke kg utk mencari ketenangan...utk mencari separuh diri yg hlg...dan demi mengembalikan semangat yg hmpir pudar..aku juge rindukan famili ku..semasa aku pulang pd Jumaat yg lepas,ibu seakan mengerti ape yg tersirat di hati aku..


ibu : "ris..knp ni?kamu ade masalah ke?cerita kat ibu meh.."

aku : "terima kasih,ibu..tp,ris ok..tkde ape2 masalah pun...jgn risau yer.."tak sanggup aku lihat ibu sedih dgn masalah aku...


anyway,selama 3hari 2 mlm aku di rumah,aku telah cube cari balik diri aku..melihat bukit bukau yg menghijau di dpn rumah sudah cukup utk menenangkan jiwa...di samping itu,aku serahkan segalanya kpd Allah..biar Dia yang menentukan segalanya...aku hanya mampu pasrah..

hmm..di rumah,aku sempat jumpa Wani...tolong die siapkan assignment...hati aku puas dpt tlg dia..diela sahabat aku dunia akhirat..utk Wani,i will alwiz by ur side....jgn bersedih,sahabat...jgn jadikan pemergian ayahmu ke pangkuan Illahi baru2 ini menjadi satu penghalang utk kau terus berjaya..Aku yakin,tawaran ke USM yg baru kau terima awal July lalu adalah satu hikmah di sebalik semua itu..semoga dirimu terus tersenyum,sahabat!aku sentiasa ada di sini..

dan utk aku,aku bersyukur dgn segala anugerah Tuhan buatku...dugaan yg ku terima ini,aku jnji akan hadapinya dgn senyuman...even hati tercalar,akan aku cube sedaya mungkin utk mcari penawarnya..Allah itu Maha Besar..Dan,spt mana kehendak Allah,kebenaran akhirnya telah mula tersingkap satu persatu...dan kebenaran itu mcalarkan hati aku...sungguh...!
terima kasih utk die krn sanggup berterus trg pd ku...walaupun kebenaran itu sungguh menyiksakan,aku terima dgn hati terbuka...aku xmampu nk hukum dirinya atas segala yg berlaku...walau di hati terselit rase "syg" yg mdlm,namun siapalah aku utk menongkat arus...?
aku bkn sape2....kenangan dgn nya adalah satu yg terindah dlm hidup ku..

mungkin lps ni,aku akan cube elakkan diri dr berjumpe dgnnya...aku xnk die makin keliru..biar die tenang dlm mencari jwpn thdp kesemua persoalan hidupnya...






salam syg..
-norish-


**pagi td terlewat masuk ofis..kul 8.20am baru smpai...huhu....


No comments: