Thursday, January 21, 2010

tentang INTALIO...

Salam semua...
keja.itula rutin harian aku sejak tamat praktikal.isnin-jumaat mengadap laptop n pc.mengkaji dan mempelajari tools yg bakal digunakan utk projek peguam nanti.projek yg dinamakan Integrated Legal Management System(ILMS) adalah projek pertama aku since keje kt company ini.kebetulan,bile aku masuk je company ni,dorg baru nk start projek ni.so,merasa la dok dlm development phase sepanjang system development dr requirement analysis,planning smpai la phase system delivery nnt.projek ni ambik mase setahun lebih nk siapkn.skg baru masuk phase requirement analysis and design.dats why skg ni aku tgh bz memerah otak dok ingat balik ape yg aku blaja dulu..org kate refresh balik...lebih kurg cmtula.pening gak tau...hehe..tp,xpe..aku enjoy sgt2...kwn2 satu ofis pon sgt sporting n x kedekut ilmu.ape yg dorg tau,tnpe segan silu dorg tunjuk ajar aku..alhamdulillah la dpt kwn yg cmni..kn??xla mcm sesetgh "kwn" tu,kan?tiada kene mengena dgn sape2 k?
so far...disbbkn Intalio BPMS tool dah diputuskan akan digunakan sbg engine platform utk projek peguam ni,aku kene wat detail study cmne nk gunekan tool ni...since,inila tool yg akan aku gunekn sepanjang system development tu nnt..waa....its not dat easy to be an analyst programmer!aku akui itu...perlukan kesabaran n ketabahan yg tinggi...(ini yg aku lack ni..haha)
tp,xpe...sepanjang 3 minggu ni sumenye bjalan lancar..presentation dgn projek manager pon berlalu dgn lancar...actually,best keje dlm team ni..masing2 saling berkongsi ilmu membuat aku terfikir,betapa mahalnya harga sebuah ilmu tu..kan?tanpe ilmu,jgn kate nk wat system utk peguam,system parking pon tkleh wat kalo xde ilmu...huhu...
ok..let me stop here..mata da ngantuk.bantal n katil empuk tu da memanggil2 nama i da..hehe...will update to u later...daa.....
-lin-

2 comments:

fatiha mazlam said...

thanks for sharing norish!
best name tools tu. mcm nama pasta lak. nom nom nom ~
=P

gadis norish said...

along...!!long time no see...!!
rindu....hehehe...

aah,lazat name tool ni kan?nyum,nyum,nyum~

ngee~

=)